Skip to content
ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ
- С настоящият Правилник се създава организация на работата и вътрешния ред в детски клуб PlayHouse, стопанисван от „Макс Консулт М“ ЕООД.
- Правилникът регламентира основните изисквания организация на работата и реда за пропускане и престой на работници и служители, деца и техните родители, служители от други учреждения и организации, внасяне на обемисти багажи /товари/, както и изнасянето им от помещенията и района на детския клуб.
- Правилникът е задължителен за спазване от всички работници, служители, деца, родителите им, служители от други учреждения и организации, работещи в помещенията и района на детския клуб.
- Контролът по спазването на пропускателния режим се осъществява от всички служители съобразно техните функционални задължения и компетентности.
ЦЕЛИ И ИЗИСКВАНИЯ КЪМ ПРОПУСКАТЕЛНИЯ ПРОЦЕС
- Осигуряване на пропускателен режим с цел недопускане нарушения на Правилника за вътрешния ред на Детски клуб PlayHouse и спазване на разпоредбите на министъра на здравеопазването свързани с извънредната епидемиологична обстановка в страната.
- Осигуряване на максимална безопасност на децата и всички служители в детския клуб.
ОРГАНИЗАЦИЯ НА РАБОТАТА
- В изпълнение на Заповед № РД-01-287/30.05.2020 г. на министъра на здравеопазването и действащите към момента Указания за организиране на дейностите в частните детски центрове в условията на епидемична ситуация, приемът и изпращането на децата ще се извършва в по-дълъг интервал от време.
- Посещението на организираните дейности и занимания може да стане само по желание на родителите и след като декларират, че са запознати и че ще спазват новите правила за работа, за което подписват декларация по образец при сключване на договор за съответната услуга.
- При организиране на работата служителите информират родителите за правилата и организация на работните процеси, за създадената организация, за определените здравни изисквания и препоръки за спазване на хигиенните изисквания.
- Не се допуска физически контакт между участниците от различни групи, записани за организираните от детски клуб PlayHouse занимания. За целта e разработeн график за организиране на заниманията, в който е предвидено достатъчно време между тях.
- Служителите ежедневно осигуряват санитарно-хигиенните условия и прилагането на противоепидемични мерки. Прилагането на противоепидемичните мерки е ежедневно задължение и на родителите.
- Родителите, които са преценили, че ще запишат детето си на занимания организирани от детски клуб PlayHouse е необходимо да се съобразят със следните изисквания и условия:
- да водят и взимат детето си в установените за това часове, при стриктно спазване на реда си, като изчакат на нужното разстояние за да се предотврати струпване;
- да следят температурата на децата си и да не ги водят, ако забележат признаци на заболяване и/или измерят температура по-висока от 37,3 градуса.
- да организират незабавно вземане на детето в случаите, когато бъдат уведомени от служител на клуба, че то проявява признаци на заболяване.
- да осигурят чисти пантофи и/или други подходящи обувки за игра на закрито. При влизане в детски клуб PlayHouse, след събуване детето трябва да постави обувките, с които то пристига в специално осигурените за това пликове и да обуе собствените си пантофи, които подлежат на ежедневна дезинфекция.
- да осигурят поне два броя маски, в случай че носенето на маска е по препоръка на личния лекар на детето.
- При организирани групови занимания за деца се забранява влизането на родители и външни лица в детския клуб, ако същите не са записани за участие в програмата.
ПРОПУСКАТЕЛЕН РЕЖИМ
- Децата се приемат от служител на клуба снабден с лични защитни предпазни средства (маска/шлем и ръкавици), при спазване на необходимата физическа дистанция.
- Родителите изчакват приемането на децата пред вратата на клуба, на площадката пред главния вход или при осигуреното транспортно средство при организирани занимания извън базата, спазвайки дистанция от 1.5 – 2 м.
- Децата записани за участие в програма „С карта, раничка и компас“ се приемат директно при автобуса, с който ще се реализира транспортирането им до Витоша по същия ред.
- При приемане на децата, в случай на съмнение по отношение на здравословното им състояние, служитеят може по своя преценка да върне детето или да прекъсне неговия престой и да изиска мнение от специалист. Такива симптоми са: повишена телесна температура, кашлица, зачервено гърло, треска, хрема, обриви, затруднено дишане, отпадналост и болки в мускулите, болки в корема или телесна травма, която може да бъде раздразнена при игра и участие в заниманията и други.
- Взимането на децата, записани за програма „С карта, раничка и компас“ става в периода от 17:00 ч. до 18:30 ч., като децата се извеждат от служител на клуба и се предават на родителя/настойника на входа, така че да не се допуска струпване на деца, ученици, родители и персонал в едно общо помещение.
- Взимането на децата след края на съответното събитие се осъществява по реда на приемане, до 30 минути след края на събитието, с цел да се избегне струпване на входа по същия ред.
- Записвания, резервации, документи и други въпроси е препоръчително да се извършват по телефона или на място в детския клуб в периода от 18:30-19:30 ч. всеки делничен ден. Посещение на място извън посочения времеви интервал е възможно само с предварителна уговорка на тел.: 0889300661.
- Приемането/изпращането на деца след определения час за начало/край на събитието се извършва при възможност и по изключение, по основателни причини и след предварително предупреждение от страна на родителите.
- Влизането в сградата на клуб на лицата, отговарящи за извършването на дейности по зареждане, ремонт, абонаментно поддържане и други се извършват само ако няма организирани занимания и събития.
- Допускането на лица, представляващи контролни органи става след представянето на документ, легитимиращ контролните им функции и оборудвани с лични защитни предпазни средства (маска/шлем).
ДРУГИ УСЛОВИЯ
- Забранява се събирането на повече от двама служители на детския клуб на едно място, освен ако това не е необходимо за опазване здравето и живота на децата. Във всички останали случаи е необходимо да се спазва дистанция от 1.5 м. между тях.
- Персоналът следи за спазване на физическа дистанция между децата, до колкото това е възможно.
- Всички заниманията се организират в обезопасено място и при възможност на открито.
- В началото на заниманието персоналът инструктира децата за спазване на изискванията за лична хигиена и периодично напомня изискването за миене на ръцете през почивките. За целта на видни места в помещенията са осигурени и информационни материали за хигиена на ръцете, спазване на физическа дистанция, правилно поставяне и сваляне на маски, респираторен етикет (плакати, брошури, информационни табла и др.).
- Персоналът инструктира децата за спазването на дистанция и хигиена, за използване само на лични вещи и или други, само след дезинфекция. Не се допуска внасянето на играчки от вкъщи!
- Служителите уведомяват незабавно родителите, ако забележат промяна в здравословното състояние на детето, участник в заниманията.
- На територията на детския клуб е забранено вдигането на шум, пушенето и употребата на алкохол.
- На територията на детския клуб не се допускат или биват приканени да напуснат незабавно:
- лица със замърсени дрехи и обувки, с което нарушават хигиенния режим в помещенията;
- лица, за които се знае, че в семействата им има карантинно болен;
- лица със съмнителен багаж;
- лица с грубо, конфликтно и арогантно поведение, заплашващи сигурността и спокойствието на децата и служителите;
- лица във видимо нетрезво състояние лица с видими психически увреждания;
- лица, водещи животни;
ОБЩИ ПРАВИЛА ЗА ХИГИЕНА И ДЕЗИНФЕКЦИЯ
- Служителите на клуба осигуряват:
- проветряване на всички помещения често за поне 10 мин – сутрин, преди пристигане на децата, по време на излизане на децата и в периодите между отделните организирани групи и занимания, при почистване на помещенията и в края на работния ден;
- дезинфекция на помещенията при целодневна заетост – поне четири пъти дневно;
- почистване на тоалетните с почистващи препарати и дезинфекцирането им поне два-три пъти дневно;
- почистване и дезинфекция на маси, столчета и други повърхности и точки за контакт най-малко два пъти дневно или след всяка група/занимание;
- изпразване на кофите за боклук поне два пъти дневно, след което се измиват и дезинфекцират;
- дезинфекциране на уредите за игра поне веднъж дневно или след всяко групово занимание;
- в случай на положителен резултат за СОVID-19 щателно се почистват и дезинфекцират помещенията и предметите, до които е имало контакт болното дете или ученик в последните 48 часа.
- Не се допуска почистването и дезинфекцията да се извършват в присъствието на деца.
- Дезинфектантите, които се използват, са включени в Регистъра на биоцидите, за които има издадено разрешение за предоставяне на пазара по реда на Закона за защита от вредното въздействие на химичните вещество и смеси, публикуван на електронната страница на Министерството на здравеопазването.
- Подробни правила за хигиена и дезинфекця са описани в одобрените от управителя „Насоки за поведение и дезинфекция на помещенията в условията на епидемично разпространение на COVID-19“ и в одобрените „Противоепидемични мерки за опазване живота и здравето на работещите в условията на пандемията от covid-19“.
error: Съдържанието е защитено!